wtorek, 25 marca 2014

pregnancy in fashion ? / moda na ciążę ?

Rozmawiałam dziś z kolegą,  użył właśnie takiego sformułowania - ciąża jest modna w tym sezonie.
Zrobiło mi się przykro ale te słowa uruchomiły machinę myśli z którymi postanowiłam się podzielić.

Z pośród wszystkich moich znajomych siedem kobiet właśnie spodziewa się dziecka,  na przełomie ostatniego półrocza pięć zostało mamą a trzy ukrywają w sobie złość, gorycz, irytację, rozczarowanie i trochę zazdrości ponieważ ich rola mamy kończy się jedynie na marzeniach o tym.

Przyczyną nie bycia rodzicem jest wiele - zdrowie, finanse ale na pewno nie moda! 
Z resztą... jak można  podejmować taką decyzję, na całe życie, ze względu na panujące obecnie trendy?! 
Dumałam, rozmyślałam i doszłam do wniosku że za tym wszystkim stoi nasz wiek ! 
Po prostu...chcielibyśmy zdążyć przed trzydziestką.
Do mnie trzydziestka zbliża się wielkimi krokami, większość moich znajomych są w podobnym wieku i stąd chyba te całe zamieszanie które dostrzegam bardziej niż wcześniej bo jest ono bliżej mnie.

Do niedawna wyróżniałam dwa typy poczęcia. Mianowicie, z pełną świadomością i wpadki. Od dziś dołożę chyba do tego rocznik 2013/2014 pod tytułem trendy.  Jednak należy przyszłych rodziców bardzo dobrze znać żeby ocenić ich podejście, co i tak czasem bywa bardzo mylące bo po co mieliby opowiadać jak to jest im źle, jak bardzo pragną a nie wychodzi...?  Nie wolno nam szufladkować ludzi i oceniać ich wyborów. A już na pewno nie można powiedzieć osobie która przeżywa takie dramaty że jest to w tej chwili modne. Bo dziecko to nie jest jakiś tam ciuch czy nowy telefon ... 

Moja postawa w tej sprawie pozostaje bez zmian. Uwielbiam dzieci i cieszę się szczęściem moich bliskich. A to czy byli gotowi czy nie ... nie ma to większego znaczenia gdy przychodzi na świat taka mała niewinna istota. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz